Veien til golf-ansvarlig (E-læring)

E-læringskurset er obligatorisk og skal være gjennomført av minst to personer i klubben som fortsatt er aktive i arbeidet med VTG, klubbens VTG-ansvarlig og minst én trener. Treneren kan være profesjonell, Trener 1, Trener 2 eller annen som aktivt bidrar på VTG-kursene. Minst én deltaker må representere klubben.

Fristen for å ta e-læringsmodulen er normalt innen man planlegger VTG-kurs og senest 1. mai. Beregnet kurstid: 2 timer.

Slik får du tilgang til kurset:

Del 1: Registrer ny bruker på Min idrett (hopp over dersom du allerede er registrert). Dette kurset bruker Min idrett for innlogging. Har du ikke brukerkonto på Min idrett, må du lage en. Her finner du e-læringsportalen med informasjon om innlogging og registrering av ny bruker.
Husk å registrere deg med Norges Golfforbund.

Del 2: Få tilgang til kurset etter at du har opprettet bruker på Min idrett.

1. Gå til https://ekurs.nif.no/
  2. Trykk på "Logg inn" (øverst til høyre).
  3. Oppgi brukernavn og passord fra Min idrett.
  4. Når du er innlogget, trykk på Særforbund (ligger i toppmenyen) og velg Norges Golfforbund.
  5. Velg «Klubbutvikling» og deretter «E-læring for VTG ansvarlige i klubb gyldig fra 2023».
  6. Trykk på knappen "Meld meg på" nederst på siden.
  7. Gjennomfør de 11 leksjonene og svar på spørsmål underveis. Leksjonene må tas i rekkefølge og fullføres innen du kan starte på neste leksjon.
  8. Gjennomfør avsluttende prøve. Avslutt forsøket og send svarene. Klikk deretter på «Avslutt gjennomgang» nede på siden og videre på link til «Din klubb og rolle». Når også det er besvart og kurset bestått kan du lagre og skrive ut diplomet.
  9. Send diplomet til post@golfforbundet.no og merk med din klubb og din rolle som VTG-ansvarlig eller trener.
Vanlige utfordringer / ofte stilte spørsmål:
  • Du har opprettet ny bruker i Min Idrett, men ikke gått inn der hvor e-læringen ligger:  https://ekurs.nif.no/
  • For å navigere i E-læringen, bruk kun knappene i programmet og ikke tilbakeknappen i nettleseren.
  • Du har gjennomgått hele e-læringen, men får ikke opp muligheten til å skrive ut diplomet.
    • Alternativ 1:
      • Du har ikke besvart alle spørsmålene underveis og bestått.
    • Alternativ 2:
      • Din profil står uten tilknytning til Norges Golfforbund. For å endre Din profil, klikk deg inn på Din profil – oppe til høyre - og klikk «Endre profil», scroll langt nedover og legg inn Golfforbundet. Lagre.