Wiig innstilt for to nye år

Forbundet vil beholde golferes rett til å spille på alle norske golfbaner

Norges Golfforbund (NGF) avholder sitt Golfting 12. november 2017 på Gardermoen. I den anledning har NGFs valgkomité innstilt Marit Wiig fra Hauger GK for to nye år som golfpresident. Også visepresident Vegard Aune fra Trondheim GK får fornyet tillitt.

I tillegg innstiller valgkomiteen på følgende styremedlemmer:
- Tore Nyrén, Stavanger GK (gjenvalg)
- Anne Elisabeth Næstvold, Bærum GK (gjenvalg)
- Kari Mette Toverud, Kragerø GK (gjenvalg, ny posisjon)
- Jens Kristian Hansen, Salten GK (gjenvalg, ny posisjon)
- Mona Rivelsrud, Ålesund GK (ny)
- Helge Toft, Haga GK (ny)

Saker til behandling

Golftinget avholdes annethvert år, og golfklubbene har direkte representasjon. Av saker som skal opp til behandling knytter det seg størst spenning til greenfeeoverenskomsten som regulerer den enkelte golferes rett til å spille på alle norske baner.

Atlungstad Golfklubb har fremmet et forslag om å fjerne ordningen da de mener den ikke lenger har noen reell funksjon. Forslaget har støtte fra 13 andre klubber. Forbundet mener at den bør beholdes utfra et helhetlig hensyn.

- Det har vært en lang og god diskusjon i styret som endte opp med at vi mener det er best å beholde ordningen ut fra en helhetsvurdering for hva vi tror er best for golf-Norge, sier Golfpresident Marit Wiig.

Styret vektlegger at greenfeeoverenskomsten er et virkemiddel for at klubbenes medlemmer skal ha forutsigbarhet og trygghet for å kunne spille på andre klubbers baner.

- Dette er et verdispørsmål og viktig for å bevare golf som en åpen idrett for alle, fortsetter Wiig.

Den formelle delen av Golftinget starter søndag 12. november kl 9. I dagene før samles rundt 200 representanter fra golf-Norge til faglig påfyll, erfaringsutveksling og diskusjoner.

Golftinget finner sted på Clarion Hotel & Congress Oslo Airport. Media som ønsker å dekke arrangementet, eller som ønsker informasjon, bes ta kontakt med kommunikasjonssjef.

Saksliste og saksdokumenter til Golftinget 2017 kan lastes ned HER.

Pressemeldinger fra NGF kan lastes ned HER.

Generalsekretær Norges Golfforbund
toranders.hanssen@golfforbundet.no