Wiig gjenvalgt som president

Beholder golferes rett til å spille på alle norske golfbaner

Norges Golfforbund (NGF) avholdt sitt Golfting 12. november 2017 på Gardermoen. Marit Wiig (68) fra Hauger GK ble gjenvalgt som president for to nye år. Også visepresident Vegard Aune (30) fra Trondheim GK ble gjenvalgt.

I tillegg ble følgende personer valgt inn i NGFs styre som for øvrig ble utvidet med to styremedlemmer samtidig som varamedlemsordningen ble fjernet:
- Tore Nyrén, Stavanger GK (gjenvalg)
- Anne Elisabeth Næstvold, Bærum GK (gjenvalg)
- Kari Mette Toverud, Kragerø GK (gjenvalg, ny posisjon)
- Jens Kristian Hansen, Salten GK (gjenvalg, ny posisjon)
- Mona Rivelsrud, Ålesund GK (ny)
- Helge Toft, Haga GK (ny)

Fortsatt spill på alle baner

Golftinget vedtok at Golf-Norge beholder den mye omtalte greenfeeoverenskomsten, som regulerer golferes rett til å gjestespille på alle norske golfbaner tilsluttet Norges Golfforbund.

- Dette er et verdispørsmål og viktig for å bevare golf som en åpen idrett for alle, uttaler Marit Wiig.

Saksliste og saksdokumenter til Golftinget 2017 kan lastes ned HER

For pressemeldinger fra NGF, klikk HER