Viking Challenge på hjemmebane

European Challenge Tour gjester Miklagard.

Viking Challenge på Miklagard

European Challenge Tour gjester Norge og Miklagard 17.-20. august. Turneringen har fått navnet Viking Challenge, og i alt 19 norsker utøvere har fått plass i startfeltet på 156 spillere.

Fra Team Norway stiller Eirik Tage Johansen (Stavanger GK), Kristian Krogh Johannessen (Drammen GK), Christian Aronsen (Miklagard GK), Aksel Olsen (Stavanger GK), Jarand Arnøy (Fana GK) og Elias Bertheussen (Byneset GK).

Viking Challenge på hjemmebane er veldig spesielt. Banen ser fantastisk ut så jeg gleder meg stort, sier Christian Aronsen.

Det blir spennende å komme tilbake til Miklagard. Jeg har ikke vært her siden sist det ble spilt Challenge Tour her i 2014, så dette blir en kjekk uke, sier Eirik Tage Johansen.

Jeg synes det er utrolig kult å få Challenge Tour’en tilbake til Norge. Det er noe som er veldig bra for den norske golfen Jeg er klar og spent på å komme i gang med Viking Challenge, og som vanlig går jeg for seier, sier Aksel Olsen.

Jeg gleder meg utrolig til å spille Challenge Tour på hjemmebane. Miklagard er en bane jeg kjenner godt og har prestert bra på tidligere, så jeg håper det skal hjelpe meg til en topplassering denne uken, sier Jarand Arnøy.

For oversikt over øvrige utøvere, se HER

Øvrige Tam Norway-utøvere spiller ikke i uke 33.

livescoring:

Viking Challenge, Miklagard

Jon Karlsen
Head Coach Team Norway
Norges Golfforbund
jon.karlsen@golfforbundet.no

Kommunikasjonssjef
Norges Golfforbund

Om Team Norway Golf

Team Norway er Norges Golfforbunds toppsatsing på profesjonelle utøvere som har som mål å få frem spillere som kvalifiserer seg til Olympiske leker, eller etablerer seg på et høyt internasjonalt nivå. Utøvere på Team Norway får tilgang til golftrenere, fysioterapeut/fysisk trener, mentaltrener og lege. Utøvere kan i tillegg nyte godt av utstyrsavtaler med Abacus og Callaway.

Team Norway har et sportslig opplegg med fokus på treningssamlinger, primært på hovedbasen Mar Menor. I tillegg følges utøvere opp under turnering og individuell trening. For mer informasjon, klikk HER