Uttak til Team Norway Golf 2017

Suzann Pettersen får med seg 16-årige Madelene Stavnar i golfforbundets elitesatsing.

Norges Golfforbund har tatt ut følgende profesjonelle utøvere til Team Norway Golf som er forbundets elitesatsing:

• Tonje Daffinrud, Vestfold GK
  • Marita Engzelius, Oslo GK
  • Caroline Martens, Oslo GK
  • Suzann Pettersen, Oslo GK
  • Marianne Skarpnord, Moss og Rygge GK
  • Madelene Stavnar, Vestfold GK
  • Jarand E. Arnøy, Fana GK
  • Christian Aronsen, Miklagard GK
  • Eirik Tage Johansen, Stavanger GK
  • Kristian Krogh Johannessen, Drammen GK
  • Espen Kofstad, Oslo GK
  • Aksel K. Olsen, Stavanger GK

I 2017 spisser vi satsingen ytterligere, og teamet er motivert for å jobbe knallhardt videre for å få flere utøvere på et høyt internasjonalt nivå, sier Head Coach Jon Karlsen i NGF.

Uttaket gjelder for 2017, men det åpnes for at flere kan spille seg inn i løpet av sesongen.

Til redaksjonen

For bilder av utøvere, kontakt kommunikasjonssjef.

For mer informasjon:

Jon Karlsen
Head Coach Team Norway, Norges Golfforbund
jon.karlsen@golfforbundet.no

Øyvind Rojahn
Idrettssjef Norges Golfforbund
oyvind.rojahn@golfforbundet.no

Tom Rosenvinge
Kommunikasjonssjef Norges Golfforbund
tom.rosenvinge@golfforbundet.no

Om Team Norway Golf

Team Norway er Norges Golfforbunds toppsatsing på profesjonelle utøvere som har som mål å få frem spillere som kvalifiserer seg til Olympiske leker, eller etablerer seg på et høyt internasjonalt nivå. Utøvere på Team Norway får tilgang til golftrenere, fysioterapeut/fysisk trener, mentaltrener og lege. Utøvere kan i tillegg nyte godt av utstyrsavtaler med Abacus og Callaway.

Team Norway har et sportslig opplegg med fokus på treningssamlinger, primært på hovedbasen Mar Menor. I tillegg følges utøvere opp under turnering og individuell trening. For mer informasjon, se golfforbundet.no.

Om Norges Golfforbund

Norges Golfforbund (NGF) er det fjerde største særidrettsforbundet i norsk idrett, med over 100.000 medlemskap fordelt på 180 golfklubber og 168 golfbaner. Forbundet tilrettelegger for et golftilbud til barn, unge og bredden. I tillegg er NGF ansvarlig for en toppidrettssatsing fordelt på proffsatsingen Team Norway og utvikling av amatørspillere. Forbundet rapporterer til Golftinget som består av representanter fra landets golfklubber. Se www.golfforbundet.no