Uttak til junior-EM gutter

Fem utøvere klare for Europamesterskapet. Den sjette plassen avgjøres i et amerikansk uttak i junior-NM.

Norges Golfforbund (NGF) har tatt ut følgende utøvere til Europamesterskapet for gutter (U18) som arrangeres i La Manga, Spania, 11-17. juli 2017:

• Eirik Thomassen, Moss & Rygge GK
  • Magnus Pedersen, Moss & Rygge GK
  • Bård Skogen, Haugaland GK
  • Mikkel Antonsen, Drøbak GK
  • Mats Ege, Stavanger GK

Uttaket er gjort etter kriteriene snittscore sesongen 2017, resultater på Srixon Tour, alder/potensiale og opplevd arbeidsmoral.

Den siste plassen avgjøres i form av et amerikansk uttak i førstkommende helgs Norgesmesterskap for juniorer som arrangeres på Nøtterøy Golfklubb. De tre aktuelle utøverne til den siste plassen er:

• Robin Stadheim, Oslo GK
  • Tomas Helgø, Stavanger GK
  • Markus Wilhelmsen, Ålesund GK

- Disse tre utøverne kommer så likt ut i forhold til våre uttakskriterier at det er mest rettferdig at de spiller om den siste plassen på EM-Laget. Den spilleren med best score vinner plassen til EM, sier landslagstrener i Nores Golfforbund, Morten Hagen.

Geoff Dixon
Head Coach Team Norway
Norges Golfforbund
geoff.dixon@golfforbundet.no

Morten Hagen
Coach Team Norway
Norges Golfforbund
morten.hagen@golfforbundet.no

Om lag-EM for junior

I lag-EM spiller seks deltagere fra hver nasjon to runder hver a 18 hull innledningsvis, hvorav 10 av de 12 beste resultatene er tellende. De åtte beste lagene etter de to første rundene spiller om medaljene etter et cupsystem (A-flight). Spillere som fyller 18 år inneværende år, eller er yngre, kan delta i lag-EM for juniorer.