Tre nye får sjansen i elitesatsing

Norges Golfforbund har tilbudt tre nye utøvere plass i Team Norway Junior.

Norges Golfforbund (NGF) har tilbudt Emilie Øverås (Oslo GK), Franziska Sliper (Sola GK) og Mikkel Antonsen (Drøbak GK) plass i Team Norway Junior som er NGFs elitesatsing for juniorer (U18).

Ålesunderen Emilie Øverås var en del av laget som ble nummer seks i fjorårets lag-EM for jenter i Oslo. Denne sesongen har hun allerede vunnet en Norgescup-turnering.

Emilie er en hardtarbeidende fokusert utøver med en vilje til å lære og utvikle seg, sier Team Norway Head Coach Geoff Dixon i Norges Golfforbund.

Franziska Sliper var også en del av det norske juniorlaget i fjorårets EM, og sto øverst på pallen da første eliteturnering for juniorer (Srixon Tour) ble arrangert på Sola GK i månedsskiftet.

Franziska har en egen evne til å prestere under press, som under lag-EM i 2016. Med gode resultater både nasjonalt og internasjonalt denne sesongen er hun udiskutabel for Team Norway Junior, sier Dixon.

Mikkel Antonsen bor og spiller mest i Spania. Antonsen har vist gode resultater i spanske juniorturneringer så langt i år, senest i det åpne spanske mesterskapet der han ble nummer to.

Mikkel er en veldig selvstendig spiller som blant annet har brukt YouTube for å kopiere de beste, en spennende spiller som har bevist at han er klar for en plass på Team Norway Junior, sier Dixon.

Team Norway Junior består dermed av følgende utøvere:

• Celine Borge (Vestfold GK)
  • Karoline Lund (Losby GK)
  • Emilie Øverås (Oslo GK)
  • Franziska Sliper (Sola GK)
  • Kristoffer Reitan (Oslo GK)
  • Markus Braadlie (Miklagard GK)
  • Tomas Helgø (Stavanger GK)
  • Ruben Pettersen (Stavanger GK)
  • Bård Skogen (Haugaland GK)
  • Eirik Thomassen (Moss & Rygge GK)
  • Mikkel Antonsen (Drøbak GK)

Til redaksjonen:

For bilder av Emilie Øverås, ta kontakt med kommunikasjonssjef.

Geoff Dixon
Head Coach Team Norway Junior
geoff.dixon@golfforbundet.no

Norges Golfforbund (NGF) er det fjerde største særidrettsforbundet i norsk idrett, med over 100.000 medlemskap fordelt på 180 golfklubber og 168 golfbaner. Forbundet tilrettelegger for et golftilbud til barn, unge og bredden. I tillegg er NGF ansvarlig for en toppidrettssatsing fordelt på proffsatsingen Team Norway og utvikling av amatørspillere. Forbundet rapporterer til Golftinget som består av representanter fra landets golfklubber. Se www.golfforbundet.no