Team Norway og Chrisco Golf i fire nye år

Chrisco Golf fortsetter som samarbeidspartner til Srixon Tour og Srixon Nordic Winter Open i fire nye år. De vil også levere utstyr til Team Norways junior- og amatørlag.

Chrisco Golf er Norges største distributør av golfutstyr og representerer mer enn 20 varemerker i det norske markedet. Det er Srixon og Cleveland Golf som innlemmes i avtalen med golfforbundet.

Gjennom avtalen får landets beste amatører tilgang på utstyr, og varemerkene vil også stå for premiering i juniorenes øverste turneringsklasse, Srixon Tour.

– Det er viktig at våre beste unge utøvere har tilgang til godt utstyr når de representerer Norge. Golf er en idrett med små marginer, hvor utstyret kan spille en avgjørende rolle. Og Srixon og Cleveland er av høyeste kvalitet, sier Øyvind Rojahn, toppidrettssjef i Norges Golfforbund.

Chrisco sørger også for at alle på det norske laget stiller med like reisetrekk, bager, paraplyer, sko, hansker og baller under samlingene.

– For utøverne er det en påminnelse om at de er med på noe felles og stort. Samtidig får vi vist omverden at vi er et lag, og hva vi står for, understreker Rojahn.

For Chrisco Golf er det helt naturlig å fortsette samarbeidet i fire nye år.

– Vi har alltid satset på juniorer, og har hjulpet mange lovende talenter opp gjennom årene med utstyr, forteller daglig leder Ole Chr. Selbekk, som legger bak seg et rekordår.

Nå vil Chrisco forsterke sin posisjon i det norske markedet ytterligere.

– Med en forventet omsetning på nær 50 millioner kroner i 2021, vil vi nesten ha doblet omsetningen etter bunnåret 2018. Vi har bygd et sterkt selskap for fremtiden, og håper å bidra til at flere unge talenter tar nye steg på golfbanen, avslutter Selbekk.

Øyvind Rojahn
Idrettssjef Norges Golfforbund
Mob: 934 57 044
oyvind.rojahn@golfforbundet.no