Tar en for laget

Team Norway-utøvere stiller opp for egen klubb under lag-NM i Drammen.

Challenge Tour i Frankrike

Le Vaudreuil Golf Challenge spilles i Frankrike 20.-23.juli, og fra Team Norway stiller Eirik Tage Johansen (Stavanger GK) og Kristian Krogh Johannessen (Drammen GK).

Jeg ser frem til å spille en old school bane med små greener og mye forming fra teeboksen, sier Eirik Tage Johansen.

En ekstremt skuffende forrige uke, men håper på bedre takter i Frankrike her jeg har gode minner fra 2016, sier Kristian Krogh Johannessen.

Symetra Tour i New York

Marita Engzelius (Oslo GK) spiller Danielle Downey Credit Union Classic 20-23.juli.

Spillet begynner å komme seg, så jeg ser frem til uken, sier Engzelius.

Lag-NM i Drammen

Norgesmesterskapet for lag er en tradisjon i golf-Norge. Madelene Stavnar (Vestfold GK), Christian Aronsen (Miklagard GK), Aksel Olsen (Stavanger GK), Jarand Arnøy (Fana GK), stiller alle for egen klubb når turneringen starter på Drammen Golfklubb 21.juli:

For oss som lever av å spille golf utenlands er det å kunne representere klubben i et lag-NM veldig spesielt, og noe jeg prioriterer å være med på, sier Christian Aronsen.

Lag-NM er jo alltid en av de beste turneringene i året, og det er veldig gøy å mikse opp spillestilen i en turnering, sier Aksel Olsen.

Jeg har fått ladet batteriene nå, og Lag NM er en fin oppkjøring til resten av sesongen, sier Jarand Arnøy.

Norges Golfforbund (NGF) er det fjerde største særidrettsforbundet i norsk idrett, med over 100.000 medlemskap fordelt på 180 golfklubber og 168 golfbaner. Forbundet tilrettelegger for et golftilbud til barn, unge og bredden. I tillegg er NGF ansvarlig for en toppidrettssatsing fordelt på proffsatsingen Team Norway og utvikling av amatørspillere. Forbundet rapporterer til Golftinget som består av representanter fra landets golfklubber. Se www.golfforbundet.no

Om Team Norway

Team Norway er Norges Golfforbunds toppsatsing på profesjonelle utøvere som har som mål å få frem spillere som kvalifiserer seg til Olympiske leker, eller etablerer seg på et høyt internasjonalt nivå. Utøvere på Team Norway får tilgang til golftrenere, fysioterapeut/fysisk trener, mentaltrener og lege. Utøvere kan i tillegg nyte godt av utstyrsavtaler med Abacus og Callaway.

Team Norway har et sportslig opplegg med fokus på treningssamlinger, primært på hovedbasen Mar Menor. I tillegg følges utøvere opp under turnering og individuell trening. For mer informasjon, se http://www.golfforbundet.no/spiller/toppidrett/satsingsgrupper/team-norway-golf/