Tage tilbake på European Tour

Team Norway-utøvere på European Tour, LPGA Tour, Challenge Tour og Nordic League.

Endelig norsk på European Tour

I Espen Kofstads skadefravær har det vært labert med norsk deltakelse blant Europas elite. I denne ukes turnering i Italia er imidlertid Eirik Tage Johansen (Stavanger GK) på plass når The Rocco Forte Open spilles på Sicilia 18-21. mai.

Det er kjekt å være tilbake, så jeg ser frem til denne uka, sier Johansen.

LPGA – Kings Mill Championship

Suzann «Tutta» Pettersen (Oslo GK) spiller Kings Mill Championship i Virginia 18-21. mai. Tutta vant for øvrig turneringen i 2007.

Challenge Tour i Spania

Christian Aronsen (Miklagard GK) og Kristian Krogh Johannessen (Drammen GK) spiller Andalucía Costa del Sol Matchplay 9 18-21. mai. Turneringen spilles som en slagspillturnering de første to rundene, deretter matchplay med utslag.

Forrige uke turnering endte med en 15.plass, noe jeg ikke er fornøyd med. Spillet kjennes derimot bra nå, så jeg ser frem til ny turneringsuke, sier Aronsen.

Forrige uke var helsvart, men det er glemt. Jeg er klar for å gi alt i ny turnering, sier Krogh.

Nordic League i Sverige

Jarand Arnøy (Fana GK) og Aksel Olsen (Stavanger GK) spiller Fjällbacka Open 18-20. mai. I alt 17 norske deltar i turneringen.

Denne uken forventer jeg av meg selv at jeg er med i seierskampen. Jeg savner følelsen av å være helt oppe i toppen, så jeg skal gjøre alt jeg kan for å gi meg selv den sjansen. Jeg vil vinne, sier Olsen.

Øvrige Team Norway-utøvere spiller ikke turnering denne uka.

Til redaksjonen:

For livescoring:

European Tour:

LPGA Tour: http://www.lpga.com/leaderboard

Challenge Tour:

Nordic League: http://eccotour.org/scores/#/competition/993156/leaderboard

For mer informasjon:

Jon Karlsen
Head Coach Team Norway
jon.karlsen@golfforbundet.no

Tom Rosenvinge
Kommunikasjonssjef Norges Golfforbund
tom.rosenvinge@golfforbundet.no

Om Norges Golfforbund

Norges Golfforbund (NGF) er det fjerde største særidrettsforbundet i norsk idrett, med over 100.000 medlemskap fordelt på 180 golfklubber og 168 golfbaner. Forbundet tilrettelegger for et golftilbud til barn, unge og bredden. I tillegg er NGF ansvarlig for en toppidrettssatsing fordelt på proffsatsingen Team Norway og utvikling av amatørspillere. Forbundet rapporterer til Golftinget som består av representanter fra landets golfklubber. Se www.golfforbundet.no

OM TEAM NORWAY

Team Norway er Norges Golfforbunds toppsatsing på profesjonelle utøvere som har som mål å få frem spillere som kvalifiserer seg til Olympiske leker, eller etablerer seg på et høyt internasjonalt nivå. Utøvere på Team Norway får tilgang til golftrenere, fysioterapeut/fysisk trener, mentaltrener og lege. Utøvere kan i tillegg nyte godt av utstyrsavtaler med Abacus og Callaway.

Team Norway har et sportslig opplegg med fokus på treningssamlinger, primært på hovedbasen Mar Menor. I tillegg følges utøvere opp under turnering og individuell trening. For mer informasjon, se https://www.golfforbundet.no/spiller/toppidrett/