Spiller for European Tour-plass

To utøvere i England for å kvalifisere seg til European Tour 2018.

Kvalifisering til European Tour 2018

Kvalifiseringen til European Tour 2018 fortsetter denne uken. I Frilford Heath i England spiller Kristian Krogh Johannessen (Drammen GK) og Anders Kristiansen (Borregaard GK) for en plass som vil ta dem videre til steg 2.

- Jeg sliter fortsatt med en vond rygg fra forrige uke, men får behandling så håper jeg kommer meg igjennom denne uka på en bra måte, sier Johannessen.

Spiller med amatørene i Danmark

Nordic Golf League fortsetter innspurten denne uka. På Himmerland i Danmark spilles Race to Himmerland 5.-7. oktober. Turneringen spilles som en pro-am som innebærer at de profesjonelle spiller på lag med amatører.

Fra Team Norway stiller Aksel Olsen (Stavanger GK), Elias Bertheussen (Byneset GK) og Christian Aronsen (Miklagard GK).

- Jeg spilte dårlig og misset cut’en forrige uke, men forventer likevel å kjempe i toppen denne uka. Jeg har fått med trener Lars Martin Berg er med på bagen, så forventer også noen gode råd, sier Elias Bertheussen.

Totalt sju norske deltar i turneringen.

Det spilles ikke turneringer på LPGA Tour og European Challenge Tour denne uka. Marianne Skarpnord er for øvrig eneste norske når Ladies European Tour spilles i Frankrike.

For livescoring:

European Tour Q-School, England

Nordic Golf League, Danmark

Jon Karlsen
Head Coach Team Norway
Norges Golfforbund
jon.karlsen@golfforbundet.no

Kommunikasjonssjef
Norges Golfforbund

Norges Golfforbund (NGF) er det fjerde største særidrettsforbundet i norsk idrett, med over 100.000 medlemskap fordelt på 180 golfklubber og 168 golfbaner. Forbundet tilrettelegger for et golftilbud til barn, unge og bredden. I tillegg er NGF ansvarlig for en toppidrettssatsing fordelt på proffsatsingen Team Norway og utvikling av amatørspillere. Forbundet rapporterer til Golftinget som består av representanter fra landets golfklubber. Se www.golfforbundet.no