Søskenpar spiller sammen

Følg norske utøvere i turnering i uke 21

Challenge Tour i Tsjekkia

Kristian Krogh Johannessen (Drammen GK) og Eirik Tage Johansen (Stavanger GK) spiller D+D Real Czeck Challenge. Turneringen spilles 25-28. mai. Johansen er tilbake på Challenge Tour etter en god topp 30-plassering på forrige ukes European Tour.

Det var mye bra spill forrige uke selv med mye vind i helgen. Jeg ser frem til mindre vind i Tsjekkia, sier Johansen.

Nordic League og LET Access på samme bane i Sverige

Christian Aronsen (Miklagard GK) kom best i gang av de norske i Nordic League-turneringen Star for Life PGA Championship som spilles i Sverige 24-26. mai. I alt seks norske har fått plass i spillefeltet, deriblant Jarand Arnøy (Fana GK), Aksel Olsen (Stavanger GK), Sander Stavnar (Vestfold GK), Anders Ellingsberg (Drøbak GK), og forrige ukes vinner Elias Bertheussen (Byneset GK).

Forrige ukes spill på Challenge Tour var ok, men jeg gjorde noe dumme feil. Denne turneringen forventer jeg å vinne, sier en offensiv Aronsen som ligger to slag bak leder etter dag en.

Madelene Stavnar (Vestfold GK) spiller LET Access-turneringen Forget Foundation PGA Championship. Etter første dag ligger Stavnar på 22. plass, seks slag bak lederen. Også Cecilie Lundgreen spiller turneringen som avsluttes 26. mai.

LPGA i Michigan

Suzann «Tutta» Pettersen spiller LPGA Volvik Championship i Michigan 25-28.mai.

Martens ute med hjernehinnebetennelse

Caroline Martens (Oslo GK) er fortsatt ute med hjernehinnebetennelse som hun pådro seg på LET-turneringen i Spania i april. Formen er etter forholdende bra, men hun må ta det med ro en stund til. Martens håper å være i trening igjen i juli.

Øvrige Team Norway-utøvere spiller ikke turnering denne uka.

Til redaksjonen:

For livescoring:

LPGA Tour: http://www.lpga.com/leaderboard

Challenge Tour:

Nordic League: http://eccotour.org/nordicgolfleague/scores/#/competition/993199/results

LET Access: http://www.access.letscoring.com/leaderboard/2972

For mer informasjon:

Jon Karlsen
Head Coach Team Norway
jon.karlsen@golfforbundet.no

Tom Rosenvinge
Kommunikasjonssjef Norges Golfforbund
tom.rosenvinge@golfforbundet.no

Om Norges Golfforbund

Norges Golfforbund (NGF) er det fjerde største særidrettsforbundet i norsk idrett, med over 100.000 medlemskap fordelt på 180 golfklubber og 168 golfbaner. Forbundet tilrettelegger for et golftilbud til barn, unge og bredden. I tillegg er NGF ansvarlig for en toppidrettssatsing fordelt på proffsatsingen Team Norway og utvikling av amatørspillere. Forbundet rapporterer til Golftinget som består av representanter fra landets golfklubber. Se www.golfforbundet.no

OM TEAM NORWAY

Team Norway er Norges Golfforbunds toppsatsing på profesjonelle utøvere som har som mål å få frem spillere som kvalifiserer seg til Olympiske leker, eller etablerer seg på et høyt internasjonalt nivå. Utøvere på Team Norway får tilgang til golftrenere, fysioterapeut/fysisk trener, mentaltrener og lege. Utøvere kan i tillegg nyte godt av utstyrsavtaler med Abacus og Callaway.

Team Norway har et sportslig opplegg med fokus på treningssamlinger, primært på hovedbasen Mar Menor. I tillegg følges utøvere opp under turnering og individuell trening. For mer informasjon, se https://www.golfforbundet.no/spiller/toppidrett/