Puma og NGF forlenger

Norske utøvere spiller i Puma når OL arrangeres i Paris i 2024.

Norges Golfforbund og Puma Norge har forlenget samarbeidsavtalen som ble inngått for to år siden.  Avtalen gjør Puma til hovedsamarbeidspartner og offisiell leverandør av klær til Norges Golfforbund.

Det innebærer blant annet at norske utøvere vil gå kledd i Puma under olympiske leker i Paris i 2024, i alle representasjonsoppdrag for NGF, samt i EM og VM for junior og amatører.

- Samarbeidet med Puma har løftet golfen i Norge. Vi ser frem til å utvikle dette samarbeidet ytterligere gjennom den nye avtalen, sier kommunikasjonssjef Tom Rosenvinge i Norges Golfforbund.

NGFs driver en betydelig aktivitet på vegne av Golf-Norge, det være seg gjennom aldersbestemt toppidrett, dommeroppdrag eller i diverse faggrupper og utvalg. Til sammen utføres det hundrevis av frivillige årsverk gjennom forbundets aktiviteter, og årlig leveres det ut rundt 1000 plagg til dette arbeidet.

- Puma Golf og Golf-Norge har mye felles, og det er med stor selvtillit at vi forlenger avtalen. NGF og Puma Golf er «Enjoy golf». For å markere samarbeidet kommer vi, sammen med NGF, til å lansere en egen OL-kolleksjon sommeren 2024, sier Niklas Knutsson, Head of Golf Nordic i Puma.

Mats Hansen
Area Sales Manager Norway COBRA PUMA GOLF
mats.hansen@cobrapuma.com

Norges Golfforbund (NGF) er ett av de største særidrettsforbundet i norsk idrett, med over 138.000 medlemskap fordelt på 172 golfklubber og 168 baner. Forbundet tilrettelegger for at golfklubbene kan gi et best mulig tilbud til sine medlemmer. I tillegg er NGF ansvarlig for toppidrettssatsingen Team Norway Golf for profesjonelle og amatørspillere. Forbundet rapporterer til Golftinget som består av representanter fra medlemsklubbene. Se www.golfforbundet.no