Puma og golfforbundet i nytt samarbeid

Puma Golf blir leverandør av klær til golfforbundet frem til OL 2024.

Norges Golfforbund og Puma Norge har inngått en toårig samarbeidsavtale med opsjon på ytterligere to år, som innebærer at Puma blir hovedsamarbeidspartner og offisiell leverandør av klær til Norges Golfforbund (NGF).

NGFs driver en betydelig aktivitet på vegne av Golf-Norge, det være seg gjennom aldersbestemt toppidrett, dommeroppdrag eller i diverse kompetansedefinerte faggrupper. Til sammen utføres det hundrevis av frivillige årsverk gjennom forbundets aktiviteter, og årlig leveres det ut rundt 1000 plagg blant annet til dette arbeidet.

- Vi har et konstant behov for å kle opp våre representasjonsspillere og frivillige som legger ned et betydelig arbeid for at Golf-Norge skal gå rundt. Med Puma på laget har vi sikret oss en stor internasjonal samarbeidspartner som både matcher våre verdier og en stadig yngre målgruppe av golfere, uttaler kommunikasjonssjef Tom Rosenvinge i Norges Golfforbund.

Puma i Paris
Avtalen med Puma Norge skal dekke behovet for klær i avtaleperioden. Det innebærer også at norske utøvere vil gå kledd i Puma under olympiske leker i Paris i 2024, i alle representasjonsoppdrag for NGF, samt i EM og VM for junior og amatører.

- Vi er veldig glade for at vi har klart å få til en avtale med Norges Golfforbund. Golfmarkedet i Norge er det raskest voksende markedet i Norden, og Norge har de siste årene vist at de er i meget sterk fremgang innen flere områder i golfen. Norge har også en ny, ung målgruppe som spiller mye golf, og som passer Puma Golfs posisjonering og mantra Enjoy Golf perfekt, , sier Mats Hansen i Cobra Puma Golf Norway.

Avtalen med golfforbundet gjør at er Puma Golf nå offisiell klespartner for landslagene i Sverige, Danmark og Norge.

- Foto kan fritt benyttes tilknyttet saken mot kreditering Puma Golf Norge

Mats Hansen
Area Sales Manager Norway COBRA PUMA GOLF
mats.hansen@cobrapuma.com