Ny internasjonal turnering i Norge

16 norske møter nordisk golfelite på Moss & Rygge Golfklubb.

ladies norwegian open på Moss & Rygge GK

10.-11.august spilles Ladies Norwegian Open på Moss & Rygge Golfklubb.Fra Norge stiller 16 utøvere, blant annet Marianne Skarpnord (Moss & Rygge GK), Marita Engzelius (Oslo GK), Rachel Raastad (Kjekstad GK) og nybakt Norgesmester Karoline Lund (Losby GK).

Etter en lang periode i USA, blir det godt å komme hjem en tur og veldig glad for å kunne kombinere det med en turnering hjemme, sier Engzelius.

Turneringen inngår i Swedish Golf Tours, en nordisk turneringsserie for profesjonelle golfere.

To herrer på Challenge Tour

Eirik Tage Johansen (Stavanger GK) og Christian Aronsen (Miklagard GK) spiller Northern Ireland Open 10.-13.august. Etter forrige ukes fjerdeplass satser Aronsen alt i generalprøven til neste ukes Viking Challenge i Norge.

Forrige ukes fjerdeplass i Finnish Open er jeg veldig fornøyd med. Banen her i Irland er helt OK, så dette blir en fin gjennomkjøring til Viking Challenge på egen hjemmebane Miklagard Golfklubb i neste uke, sier Aronsen.

Øvrige Tam Norway-utøvere spiller ikke i uke 32.

For livescoring:

Ladies Norwegian Open:

European Challenge Tour: https://www.europeantour.com/en/challengetour/tournaments/2017/ni-open/#leaderboard

Jon Karlsen
Head Coach Team Norway
Norges Golfforbund
jon.karlsen@golfforbundet.no

Kommunikasjonssjef
Norges Golfforbund

Norges Golfforbund (NGF) er det fjerde største særidrettsforbundet i norsk idrett, med over 100.000 medlemskap fordelt på 180 golfklubber og 168 golfbaner. Forbundet tilrettelegger for et golftilbud til barn, unge og bredden. I tillegg er NGF ansvarlig for en toppidrettssatsing fordelt på proffsatsingen Team Norway og utvikling av amatørspillere. Forbundet rapporterer til Golftinget som består av representanter fra landets golfklubber. Se www.golfforbundet.no

Om Team Norway Golf

Team Norway er Norges Golfforbunds toppsatsing på profesjonelle utøvere som har som mål å få frem spillere som kvalifiserer seg til Olympiske leker, eller etablerer seg på et høyt internasjonalt nivå. Utøvere på Team Norway får tilgang til golftrenere, fysioterapeut/fysisk trener, mentaltrener og lege. Utøvere kan i tillegg nyte godt av utstyrsavtaler med Abacus og Callaway.

Team Norway har et sportslig opplegg med fokus på treningssamlinger, primært på hovedbasen Mar Menor. I tillegg følges utøvere opp under turnering og individuell trening. For mer informasjon, se http://www.golfforbundet.no/spiller/toppidrett/satsingsgrupper/team-norway-golf/