Norgesmesterskapet for døve og funksjonshemmede

20 utøvere stiller til start i Larvik for å kjempe om titlene.

Klart for NM i Larvik

Norgesmesterskapet for døve, samt Norgesmesterskapet for funksjonshemmede, som i praksis er to ulike turneringer, spilles på Larvik Golfklubb til samme tid 18.-19. august 2018.

Spillformatet er slagspill uten handicap (brutto) over 2 x 18 hull. Antall slag er begrenset til maks fire slag mer enn hullets par. Turneringen starter begge dager kl 14. Det er påmeldt totalt 20 spillere hvorav seks spillere i NM for døve og 14 spillere i NM for funksjonshemmede.

I 2017 ble NM funksjonshemmede spilt i to klasser. Begge klassevinnerne, Stian Halvorsen fra Larvik GK og Roar Søhus fra Drammen GK, stiller til start også i 2018.

Det er ikke tidligere kåret offisiell norsk mester i dameklassene, heller ikke klassen for døve herrer. Med endrede regler vil det i år kåres de første norske mesterne i disse klassene.

Til redaksjonen:

For bilder fra mesterskapene, tak kontakt under.

For oversikt over deltagere: https://www.golfbox.no/app_livescoring/tour/default.asp?language=1044#/competition/1529558/teetimes

For livescoring, se https://www.golfbox.no/app_livescoring/tour/default.asp?language=1044#/competition/1529558/leaderboard

Gøril Hansen
Inkluderingskonsulent Norges Golfforbund