Norgesmesterskap i golf: Dorthea Forbrigd og Kevin André Wright kongepokalvinnere

Dorthea Forbrigd (22) fra Oslo Golfklubb er Norgesmester og kongepokalvinner i golf. Sandra Nordaas (Drøbak GK) tok sølv, mens Maiken Bing Paulsen (Drammen GK) fikk bronsemedaljen.

I herreklassen ble Kevin André Wright (23) fra Miklagard Golfklubb Norgesmester og kongepokalvinner. Jørgen Winther Johansen (Moss & Rygge GK) fikk sølv, mens Carl Didrik Fosaas (Miklagard GK) vant bronsemedalje.

På forhånd var det knyttet stor oppmerksomhet rundt European Tour-spillerne Kristoffer Reitan og Espen Kofstad (begge Oslo GK). Reitan ble nummer fire, mens Kofstad endte som nummer fem.

I Norgesmesterskapet for funksjonshemmede ble Stian Halvorsen (Larvik GK) Norgesmester. Andrea Hjellegjerde (Haga GK) og David Fraser (Hakadal GK) ble Norgesmestere for døve.

Arrangementet ble avholdt på Losby Golfklubb i Lørenskog. Til tross for svært gode forhold ble den tøffe banen en utfordring for mange utøvere.

For fullstendig resultatliste, Norgesmesterskap i golf for kvinner:

For fullstendig resultatliste, Norgesmesterskap i golf for menn:

For livescoring Funksjonshemmede og døve:

For bilder av utøvere:
Ta kontakt med kommunikasjonssjef

Gøril Hansen
Inkluderingskonsulent Norges Golfforbund (paragolf/unified golf)
Mob: 995 76 525
goril.hansen@golfforbundet.no

Norges Golfforbund (NGF) er det fjerde største særidrettsforbundet i norsk idrett, med over 100.000 medlemskap fordelt på 180 golfklubber og 168 golfbaner. Forbundet tilrettelegger for et golftilbud til barn, unge og bredden. I tillegg er NGF ansvarlig for en toppidrettssatsing fordelt på proffsatsingen Team Norway og utvikling av amatørspillere. Forbundet rapporterer til Golftinget som består av representanter fra landets golfklubber. Se www.golfforbundet.no

Om Losby Golfklubb

Losby Golfpark åpnet i 1999, og har et av landets mest komplette golfanlegg. To baner, omfattende treningsfasiliteter, innendørs golfsenter, hotell og konferansesenter, samt svært gode fasiliteter for spesialtilpassing av utstyr, er alle med på å gjøre Losby til en naturlig arena for eliteturneringer i Norge. Losby GK har tidligere arrangert European Challenge Tour i 2013, Ladies European Tour i 2007, samt en rekke nasjonale turneringer. For mer informasjon, se www.losby.no