Norgesmesterskap i golf 2017

Norges Golfforbund og Atlungstad Golfklubb inviterer pressen til Norgesmesterskapet i golf 3. til 6. august 2017.

87 herrer og 33 damer skal i perioden 3.-6. august kjempe om Norgesmestertittel og kongepokal i golf. Arrangementet finner sted på Atlungstad Golfklubb, like ved Hamar.

Norgesmesterskapet i golf er det største en klubb kan arrangere, og vi har gledet oss lenge. Til sammen er nærmere 80 mennesker fra klubben involvert, og vi gleder oss til å ønske Norgeseliten velkommen, sier administrerende direktør ved Atlungstad Golfklubb, Pål Jan Stokke.

Norgesmesterskapet spilles som en slagspillturnering over fire dager med 18 hull hver dag. Regjerende mestere er Tonje Daffinrud (Vestfold GK), Jason Kelly (Miklagard GK) og Ole B. Ramsnes (Stavanger GK). Sistnevnte er på plass for å forsvare tittelen.

Jeg la opp i 2016, men synes fortsatt det er veldig kjekt å spille golf. Atlungstad er en fantastisk bane, så selv om jeg ikke kan forvente å gjenta fjorårets prestasjon gleder jeg meg veldig, sier regjerende Norgesmester Ole B Ramsnes.

Arrangementet starter kl 08.00 alle dager, og vinnerne ventes å være klar ca kl 15:00 den 6.august.

Media som ønsker bilder, eller å dekke arrangementet, bes ta kontakt med presseansvarlig Runar Skjemstad.

For livescoring:

Se også informasjon på www.atlungstadgolf.no

Runar Skjemstad
Presseansvarlig NM, Atlungstad GK
Runar.skjemstad@norsk-tipping.no

Pål Jan Stokke
Administrerende Direktør Atlungstad Golf AS
manager@atlungstadgolf.com

Tor Einar Heia
Turneringsleder
t.e.heia@online.no

eller (ikke til stede under arrangementet)

Om Atlungstad Golfklubb

Atlungstad Golfklubb ble stiftet 13. juni 2003 som en følge av at Atlungstad Golf fikk godkjent sitt prosjekt vedrørende bygging av golfbane på Atlungstad gård ved Atlungstad Brenneri. Golfklubben har ansvar for den sportslige aktiviteten tilknyttet golfanlegget på Atlungstad, og golfspillere kan glede seg over en fullverdig turneringsbane i vakre og innbydende omgivelser i umiddelbar tilknytning til Mjøsa.

Norges Golfforbund (NGF) er det fjerde største særidrettsforbundet i norsk idrett, med over 100.000 medlemskap fordelt på 180 golfklubber og 168 golfbaner. Forbundet tilrettelegger for et golftilbud til barn, unge og bredden. I tillegg er NGF ansvarlig for en toppidrettssatsing fordelt på proffsatsingen Team Norway og utvikling av amatørspillere. Forbundet rapporterer til Golftinget som består av representanter fra landets golfklubber. Se www.golfforbundet.no