Norgesmesterskap for lag 2017

Drammen Golfklubb vertskap for Norges beste klubblag.

21.-23. juli samles de 16 beste herrelagene og sju beste damelagene fra norske golfklubber for å kjempe om Norgesmester-tittelen i golf for lag på Drammen Golfklubb på Skoger utenfor Drammen.

Flere av Norges beste golfere, deriblant Jarand Arnøy (Fana GK), Aksel Olsen (Stavanger GK) og Christian Aronsen (Miklagard GK) deltar for egen klubb.

Også vertsklubben har ambisjoner om å markere seg, og stiller med lag som blant andre består av Maiken Bing Paulsen, Lene Krog, Cesilie Hagen, Andreas Gjesteby, Lasse Steinset og Espen Jensen.

Banen er perfekt, og med toppede lag bestående av proffspillere og landslagsspillere er dette en av de turneringene som holder høyest nivå i Norge i 2017, sier Hans Petter Nilsen i Drammen Golfklubb.

Norgesmesterskapet for lag spilles over fem runder på tre dager, og det kåres Norgesmester for herrer og damer. Både profesjonelle spillere så vel som amatører kan delta.

Arrangementet starter kl 08.00 alle dager, og vinneren ventes å være klar ca kl 16.00 23. juli. De fire siste herrelagene og de to siste damelagene rykker ned til 1.divisjon i 2018.

Følgende klubber stiller i Norgesmesterskapet for lag 2017:

Damer
1 Oslo GK (tittelforsvarer)
2 Stavanger GK
3 Larvik GK
4 Drammen GK
5 Drøbak GK
6 Bærum GK
7 Atlungstad GK

Herrer
1 Oslo GK (tittelforsvarer)
2 Stavanger GK
3 Miklagard GK
4 Larvik GK
5 Drammen GK
6 Trondheim GK
7 Fana GK
8 Asker GK
9 Sandnes GK
10 Bergen GK
11 Drøbak GK
12 Haga GK
13 Haugaland GK
14 Moss & Rygge GK
15 Bærum GK
16 Kragerø GK

Øvrige lag-NM (divisjoner)

1. divisjon spilles på Elverum GK og Sola GK 21.- 23. juli, mens 2. divisjon spilles på Solastranden GK, Nes09 GK og Onsøy GK 22.- 23. juli.

For livescoring:

Livescoring herrer

Livescoring damer

Hans Petter Nilsen
Turneringsleder lag-NM, Drammen Golfklubb
hans.petter.nilsen@drammen.golf

Jan Henrik Knudsen
Styreleder Drammen Golfklubb
Mobil: 9004 1999
jan.henrik.knudsen@drammen.golf

eller (ikke til stede under arrangementet)

Om Drammen Golfklubb