Nordisk golfelite til Horten

26 norske på plass når Nordens beste golfere inntar Borre Golfklubb.

Nordic League til Horten
Den nordiske profftouren Nordic Golf League besøker denne uka Horten og Borre Golfklubb. Hele 26 norske stiller til start i turneringen som har en samlet premiepott på SEK 350.000.

Fra Team Norway Golf stiller Elias Bertheussen (Byneset GK), Aksel Olsen (Stavanger GK) og Christian Aronsen (Miklagard GK).

• Forrige uke var slagene litt for ujevne på en veldig trang skogsbane i Danmark, så jeg er sulten på revansj her på Borre, sier Aksel Olsen som endte på andreplass på Borre i 2016.

Turneringen spilles 20.-23.juni. For fullstendig deltakerliste og livescoring, se under.

Challenge Tour i Danmark

Eirik Tage Johansen (Stavanger GK), Kristian Krogh Johannessen (Drammen GK) og Jarand Arnøy (Fana GK) er i Danmark som denne uken er vertskap for Challenge Tour 22.-25.juni.

• Jeg spilte greit forrige uke, men manglet det siste lille for å kjempe om seieren. Denne uken håper jeg på å fortsette utviklingen jeg har hatt de siste ukene og gleder meg til å spille en ny Challenge Tour, sier Arnøy.
  • Det har vært bra med en friuke som har gitt den hvilen jeg trengte. Jeg regner med at pilen forsetter å peke oppover, da skal det være mulig å få noen hyggelige resultater, sier Johannessen.

LPGA Tour i Arkansas
Suzann Pettersen (Oslo GK) er på plass når LPGA Tour gjester Arkansas 23.-25.juni.

Symetra Tour i Michigan
Marita Engzelius (Oslo GK) spiller Island Resort Championship i Michigan 23.-25.juni.

• Jeg puttet bra forrige uke, så med litt finpussing på det lange spillet håper jeg at jeg kan produsere noen lave scorer denne uken, sier Engzelius.

LET Access i Tsjekkia
Madelene Stavnar (Vestfold GK) har fått med seg klubbvenninne Celine Borge til ukas LET Access-turnering som spilles i Tsjekkia 22.-24.juni.

• Jeg gleder meg veldig til å spille en turnering igjen. Spillet begynner å komme seg og jeg ser fram til nye lærerike dager, sier Stavnar.

Øvrige Team Norway-utøvere spiller ikke turnering denne uka.

Til redaksjonen:

For livescoring:

Nordic Golf League: http://eccotour.org/scores/#/competition/993176/leaderboard

Challenge Tour: https://www.europeantour.com/en/challengetour/tournaments/2017/hauts-de-france-golf-open//#leaderboard

LPGA Tour: http://www.lpga.com/leaderboard

Symetra Tour: http://www.symetratour.com/leaderboard

LET Access: http://www.access.letscoring.com/leaderboard/2975/

For mer informasjon:

Jon Karlsen
Head Coach Team Norway
jon.karlsen@golfforbundet.no

Tom Rosenvinge
Kommunikasjonssjef Norges Golfforbund
tom.rosenvinge@golfforbundet.no

Om Norges Golfforbund

Norges Golfforbund (NGF) er det fjerde største særidrettsforbundet i norsk idrett, med over 100.000 medlemskap fordelt på 180 golfklubber og 168 golfbaner. Forbundet tilrettelegger for et golftilbud til barn, unge og bredden. I tillegg er NGF ansvarlig for en toppidrettssatsing fordelt på proffsatsingen Team Norway og utvikling av amatørspillere. Forbundet rapporterer til Golftinget som består av representanter fra landets golfklubber. Se www.golfforbundet.no

Om Team Norway

Team Norway er Norges Golfforbunds toppsatsing på profesjonelle utøvere som har som mål å få frem spillere som kvalifiserer seg til Olympiske leker, eller etablerer seg på et høyt internasjonalt nivå. Utøvere på Team Norway får tilgang til golftrenere, fysioterapeut/fysisk trener, mentaltrener og lege. Utøvere kan i tillegg nyte godt av utstyrsavtaler med Abacus og Callaway.

Team Norway har et sportslig opplegg med fokus på treningssamlinger, primært på hovedbasen Mar Menor. I tillegg følges utøvere opp under turnering og individuell trening. For mer informasjon, se NGFs nettsider.