NM i golf med tidenes beste startfelt

Torsdag starter NM i golf på Holtsmark GK i Sylling. Med unntak av våre PGA Tour-stjerner Viktor Hovland og Kristoffer Ventura er alle norske toppspillere på dame- og herresiden på plass. Det samme er tennis-stjernen Casper Ruud.

I startfeltet deltar til sammen tolv spillere med erfaring fra europatouren. I tillegg er feltet fullstappet med våre mest meritterte amatører og juniorer.

På damesiden er utvilsomt Marianne Skarpnord (Moss & Rygge GK) det mest kjente navnet. Men på Holtsmark får Ladies European Tour-spilleren garantert tøff kamp fra blant annet Tonje Daffinrud (Vestfold GK), Mariell Bruun (Larvik GK), regjerende mester Dorthea Forbrigd (Oslo GK) og LET-kollegaene Karoline Lund og Celine Borge.

Blant herrene er Espen Kofstad (Oslo GK), Kristoffer Reitan (Oslo GK), Kristian Krogh Johannessen (Drammen GK), Elias Bertheussen (Byneset GK), Bård Skogen (Haugaland GK), Andreas Halvorsen (Larvik GK) og Eirik Tage Johansen (Sola GK) av de mest profilerte spillerne.

I tillegg vil mange garantert følge spent med på tennis-stjernen Casper Ruud, som har fått wild-card av Holtsmark GK. Ruud har satt seg som mål å klare cuten, og slår ut torsdag kl. 09.30, ti minutter før de fremste herrespillerne i såkalte «featured groups».

Umiddelbart etter ferdigspilte runder vil NGF arrangere felles pressekonferanser med Casper Ruud og de beste fra «featured groups» på dame- og herresiden.

Her er NGFs planlagte pressekonferanser:

• Torsdag, ca. kl. 14:30 PK med «featured groups» herrer og Casper Ruud
  • Torsdag, ca. kl. 17:30 PK med «featured groups» damer
  • Fredag, ca. kl. 12:30 PK med «featured groups» damer
  • Fredag, ca. kl. 19:30 PK med «featured groups» og Casper Ruud

For akkreditering og mer informasjon:

Lars Otto Bjørnland
Presseansvarlig
E-post: thomas.vesteraas@golfforbundet.no

Norges Golfforbund (NGF) er det fjerde største særidrettsforbundet i norsk idrett, med ver 105.000 medlemskap fordelt på 180 golfklubber og 168 golfbaner. Forbundet tilrettelegger for et golftilbud til barn, unge og bredden. I tillegg er NGF ansvarlig for en toppidrettssatsing fordelt på proffsatsingen Team Norway og utvikling av amatørspillere. Forbundet rapporterer til Golftinget som består av representanter fra landets golfklubber. Se www.golfforbundet.no