NM-veka i Stavanger: Norgesmesterskap i Match

Stavanger Golfklubb vertskap når norgesmestrene i matchspill kåres

27.-29. juni arrangeres NM Match på Stavanger Golfklubb. Arrangementet er en del av NM-veka i samarbeid med NRK og Norges Idrettsforbund. I tillegg inngår turneringen i turneringsserien Garmin Norgescup, som er øverste elitenivå for golf i Norge.

NM Match spilles med innledende puljer der hver utøver i alt spiller fem matcher. De fire beste fra hver pulje går videre til et sluttspill som arrangeres etter et cupsystem.

På finaledagen lørdag 29. juni spilles kvartfinalene fra kl 07.30, seminfinalene fra kl 10.15, mens finalene starter kl 13.50. Det er fri entré. NRK sender 1,5 timer redigert opptak fra finalene med sendetid fra kl 17 lørdag 29. juni.

340.000 i potten

NM Match inngår i Gamin NM Mini-Tour, en turneringsserie bestående av turneringene NM Match (Stavanger GK) og Norgesmesterskapet individuelt (Losby GK). I alt ligger 340.000 kroner i premiepotten som utøvere med profesjonell status kan kjempe om.

Opplev golf på Stavanger Golfklubb

I tillegg til NM Match kan alle som har lyst prøve golf på treningsområdet (drivingrange) mellom kl 11 og 15. Det er satt opp en minigolfbane på området, og lørdag arrangeres Stjernejakt – et konsept for barn der man får prøve å spille golf på bane med korte hull og premiering.

for resultater, klikk her

Om Garmin NM Mini-Tour

Om Stavanger Golfklubb

Stavanger Golfklubb, stiftet 5. april 1956, er landets nest eldste 18 hulls golfbane (1963). Banen ligger idyllisk til ved Store Stokkavatn, kun 5 kilometer fra Stavanger sentrum. Banen er kompakt og gir utfordringer og spilleglede både for nybegynner, den mer etablerte og profesjonelle golfspilleren. Klubben har i en årrekke vært leverandør av eliteutøvere, både nasjonalt og internasjonalt. For mer informasjon, se www.sgk.no