NM-Veka i Sarpsborg: Norgesmestere i matchspill

Celine Desirée Karlung, Mikkel Antonsen og Fredrik Fjeraa er norgesmestrene i matchspill

24.-26. juni arrangeres NM Match på Skjeberg Golfklubb og Borregaard Golfklubb. Arrangementet er en del av NM-Veka i samarbeid med NRK og Norges Idrettsforbund.

Innledende runder ble spilt på Skjeberg GK, mens finalene ble spilt på Borregaard GK 26.juni med følgende resultat:

NM Match Damer
Nr 1: Celine Desiree Karlung (Asker GK)
Nr 2: Emilie Øverås (Oslo GK)
Nr 3: Oda Sofie Kilsti (Ålesund GK) etter å ha slått Celine Brovold Sanne (Vestfold GK) i bronsefinalen.

NM Match Herrer
Nr 1: Mikkel Antonsen (Drøbak GK)
Nr 2: Michael Alexander Mjaaseth (Oslo GK)
Nr 3: Jakob Stavang Stubhaug (Ålesund GK) etter å ha slått Mats Ege (Stavanger GK) i bronsefinalen.

NM Match for funksjonshemmede
Nr 1: Fredrik Fjeraa (Gamle Fredrikstad GK)
Nr 2: Kent Daniel Danielsen (Miklagard GK)
Nr 3: Trygve Toskedal Larsen (Elverum GK) etter å ha slått Paal Andreas Angerman (Asker GK) i bronsefinalen.

Det ble ikke arrangert dameklasse for funksjonshemmede grunnet for få deltagere.

For mer informasjon om NM Match 2021, se www.norskgolf.no

Om NM Match

NM Match spilles med innledende puljer der hver utøver i alt spiller fem matcher mot en motspiller. De fire beste fra hver pulje går videre til et sluttspill som arrangeres etter et cupsystem.

Om Norges Golfforbund

Norges Golfforbund (NGF) er det tredje største særidrettsforbundet i norsk idrett, med over 119.000 medlemskap fordelt på 180 golfklubber og 168 golfbaner. Forbundet tilrettelegger for et golftilbud til barn, unge og bredden. I tillegg er NGF ansvarlig for en toppidrettssatsing fordelt på proffsatsingen Team Norway og utvikling av amatørspillere. Forbundet rapporterer til Golftinget som består av representanter fra landets golfklubber. Se www.golfforbundet.no