Lag-NM: Hjemmefavorittene slo til

Miklagard Golfklubbs herrer forsvarte NM-tittelen på hjemmebane. I dameklassen var det duket for Stavangersuksess.

20.-22. juli var de 16 beste herrelagene og åtte beste damelagene fra norske golfklubber samlet for å kjempe om Norgesmester-tittelen i golf for lag på Miklagard Golfklubb på Kløfta.

Hjemmeseier til herrene

Miklagard GK var regjerende Norgesmestere for herrer, og vertsklubben viste igjen at de har det beste herrelaget i Norge. Med en totalscore på 748, 44 slag under par, var 17 slag foran sølvvinner Drøbak Golfklubb og 18 slag foran bronsevinner Stavanger Golfklubb. Miklagards lag besto av Henrik Bjørnstad, Markus Braadlie, Viktor Hovland, Thorbjørn Johansen og Peter Kaensche.

Stavanger best av damene

På damesiden var Stavanger Golfklubb best. Med en totalscore på 487, 17 slag under par, var de fem slag foran sølvvinner Oslo Golfklubb og 19 slag foran bronsevinnerne fra Sola Golfklubb. På Stavangers damelag spilte Renate Hjelle Grimstad, Marthe Wold, Vilde Marie Nystrøm, Rikke Nordvik og Ruth Tønnesen.

Norgesmesterskapet for lag spilles over fem runder på tre dager, og det kåres Norgesmester for herrer og damer. Både profesjonelle spillere så vel som amatører kan delta.

Til redaksjonen:

Resultater, lag-NM herrer:

Resultater, Lag-NM damer:

For øvrige resultater fra lag-NM 1. og 2. divisjon, se https://golfbox.no/livescoring/tour/default.asp?language=1044#/customer/18/schedule

For bilder, ta kontakt med kommunikasjonssjef

Om Norges Golfforbund

Norges Golfforbund (NGF) er det femte største særidrettsforbundet i norsk idrett, med rundt 100.000 medlemskap fordelt på 180 golfklubber og 168 golfbaner. Forbundet tilrettelegger for et golftilbud til barn, unge og bredden. I tillegg er NGF ansvarlig for en toppidrettssatsing fordelt på proffsatsingen Team Norway og utvikling av amatørspillere. Forbundet rapporterer til Golftinget som består av representanter fra landets golfklubber. Se www.golfforbundet.no

For mer informasjon:

Tom Rosenvinge