Klart for sesongstart for junioreliten

Jakten på OL-billett i gang.

Endelig sesongstart

Tøff vinter for mange norske golfbaner gjorde at elitejuniorene måtte vente 14. dager før sesongåpning.

11.-12. mai er det imidlertid klart for første runde av Srixon Tour på Sola GK for gutter og Stavanger GK for jenter. Det konkurreres i to klasser, U19 og U15.

Srixon Tour består opprinnelig av åtte turneringer gjennom sesongen, men grunnet sen sesongstart er det foreløpig sju turneringer som inngår i turneringsserien. Tre av disse (1,3,5) inngår i kvalifiseringen til ungdoms-OL som arrangeres i Argentina til høsten.

For livescoring Srixon Tour 1, gutter: TRYKK HER

For livescoring Srixon Tour 1, jenter:  TRYKK HER

For oversikt over Srixon Tour-turneringer 2018: TRYKK HER

For mer informasjon:

Øyvind Rojahn
Idrettssjef Norges Golfforbund
E-post: oyvind.rojahn@golfforbundet.no

Tom Rosenvinge
Kommunikasjonssjef Norges Golfforbund
tom.rosenvinge@golfforbundet.no

Om Norges Golfforbund

Norges Golfforbund (NGF) er det fjerde største særidrettsforbundet i norsk idrett, med over 100.000 medlemskap fordelt på 180 golfklubber og 168 golfbaner. Forbundet tilrettelegger for et golftilbud til barn, unge og bredden. I tillegg er NGF ansvarlig for en toppidrettssatsing fordelt på proffsatsingen Team Norway og utvikling av amatørspillere. Forbundet rapporterer til Golftinget som består av representanter fra landets golfklubber. Se www.golfforbundet.no