Klart for internasjonal proffturnering på Nøtterøy

Den nordiske proffserien Swedish Golf Tour avslutter sesongen i Norge. 14 norske utøvere stiller til start.

Storturnering i Vestfold

Swedish Golf Tour er en nordisk turneringsserie for profesjonelle golfere. Hovedparten av turneringene spilles i Sverige, men i 2018 spilles finalen på Nøtterøy Golfklubb. Totalt 50 utøvere stiller til start i turneringen som har hele 400.000 kroner i premiepenger.

Fra Norge stiller Cecilie Borge, Tonje Daffinrud, Madelene Stavnar (alle Vestfold GK), Mariell Bruun, Julie Loennechen (begge Larvik GK), Marita Engzelius, Emilie Marceliussen-Dahl, Anna Krekling, Stina Resen (alle Oslo GK), Tina Mazarino (Kjekstad GK), Julia Myklebust (Ålesund GK), Rachel Raastad (Haga GK), samt Elisabeth og Kathrine Tønnessen (begge Grimstad GK).

Går for hjemmeseier

Tonje Daffinrud er først ut med starttid kl 08.00 torsdag. Vestfold-spilleren sikter høyt.

- Jeg gleder meg veldig til å spille og jeg syntes det er gøy å endelig ha turnering på hjemmebane. Jeg håper mange kommer ut og ser på. Banen er i fin stand etter forholdene og været ser ikke så ille ut heller. Jeg kjenner det er på tide med en norsk seier, og jeg skal gjøre mitt for at den pokalen blir min, sier Daffinrud.

Avslutter med stil

Daglig leder i Nøtterøy Golfklubb, Peter Johansson, garanterer en spektakulær turnering, uansett om man er deltaker eller tilskuer.

- Banemannskapene og de frivillige har gjort en kjempejobb. Banen er i utmerket stand, så Nordens beste damer kan se frem til en flott avslutning på årets Swedish Golf Tour, sier Johansson.

Turneringen, som er et samarbeid mellom Swedish Golf Tour, Norges Golfforbund og Nøtterøy Golfklubb, er et ledd i golf-Norges satsing på å få flere kvinner med i idretten. Turneringen spilles over tre dager, og avsluttes lørdag 29. september.

Til redaksjonen:

For livescore: https://golf.se/tavling/swedish-golf-tour/tavling/#/competition/1472715/leaderboard

For mer informasjon:

Peter Johansson
Daglig Leder, Nøtterøy Golfklubb
Mob: 459 04 150
leder@notteroygolf.no

Tom Rosenvinge
Kommunikasjonssjef Norges Golfforbund
tom.rosenvinge@golfforbundet.no

Om Norges Golfforbund

Norges Golfforbund (NGF) er det femte største særidrettsforbundet i norsk idrett, med over 100.000 medlemskap fordelt på 180 golfklubber og 168 golfbaner. Forbundet tilrettelegger for et golftilbud til barn, unge og bredden. I tillegg er NGF ansvarlig for en toppidrettssatsing fordelt på proffsatsingen Team Norway og utvikling av amatørspillere. Forbundet rapporterer til Golftinget som består av representanter fra landets golfklubber. Se www.golfforbundet.no