Historisk: Tre norske i en Major

Pettersen, Skarpnord og Daffinrud spiller British Open, mens Kristoffer Reitan får sin debut på Challenge Tour.

Tre norske i Major

3.august starter Women’s British Open, og Norge har for første gang tre utøvere med fra start. I tillegg til Suzann Pettersen (Oslo GK) er også Marianne Skarpnord (Moss & Rygge GK) samt Tonje Daffinrud (Vestfold GK) på plass. Turneringen, som er en av fem Major-turneringer innen kvinnegolf, avsluttes 6. august.

Debutant på Challenge Tour

Finnish Challenge spilles 3.- 6. august i Vierumäki nord for Lahti. Fra Team Norway stiller Eirik Tage Johansen (Stavanger GK), Kristian Krogh Johannessen (Drammen GK), Jarand Arnøy (Fana GK), Christian Aronsen (Miklagard GK) og Kristoffer Reitan (Oslo GK / Team Norway Junior) som får sin debut på Challenge Tour’en.

Symetra Tour i Michigan

Marita Engzelius (Oslo GK) spiller PHC Classic i Milwaukee 4-6 august.

Nordic League kvalifiserer til European Tour

Nordic League har beveget seg fra Fredrikstad til Skjelland der denne ukes turnering også gir de beste mulighet til en plass i startfeltet når European Tour spilles i Danmark senere i august.

Ti norske stiller til start, hvorav Aksel Olsen (Stavanger GK) og Elias Bertheussen (Byneset GK) fra Team Norway. Turneringen avsluttes 4. august.

Øvrige Tam Norway-utøvere spiller ikke i uke 31.

For livescoring:

Ladies European Tour:

European Challenge Tour: https://www.europeantour.com/en/challengetour/tournaments/2017/vierumki-finnish-challenge/#leaderboard

Symetra Tour: http://www.symetratour.com/tournaments/phc-classic/leaderboard

Nordic League:

Jon Karlsen
Head Coach Team Norway
Norges Golfforbund
jon.karlsen@golfforbundet.no

Kommunikasjonssjef
Norges Golfforbund

Norges Golfforbund (NGF) er det fjerde største særidrettsforbundet i norsk idrett, med over 100.000 medlemskap fordelt på 180 golfklubber og 168 golfbaner. Forbundet tilrettelegger for et golftilbud til barn, unge og bredden. I tillegg er NGF ansvarlig for en toppidrettssatsing fordelt på proffsatsingen Team Norway og utvikling av amatørspillere. Forbundet rapporterer til Golftinget som består av representanter fra landets golfklubber. Se www.golfforbundet.no

Om Team Norway Golf

Team Norway er Norges Golfforbunds toppsatsing på profesjonelle utøvere som har som mål å få frem spillere som kvalifiserer seg til Olympiske leker, eller etablerer seg på et høyt internasjonalt nivå. Utøvere på Team Norway får tilgang til golftrenere, fysioterapeut/fysisk trener, mentaltrener og lege. Utøvere kan i tillegg nyte godt av utstyrsavtaler med Abacus og Callaway.

Team Norway har et sportslig opplegg med fokus på treningssamlinger, primært på hovedbasen Mar Menor. I tillegg følges utøvere opp under turnering og individuell trening. For mer informasjon, se http://www.golfforbundet.no/spiller/toppidrett/satsingsgrupper/team-norway-golf/