Golfforbundet henter svensk ressurs

Norges Golfforbund har engasjert Rickard Lindberg som head coach for Team Norway Golf

Fra Sverige til Norge

Norges Golfforbund (NGF) har engasjert Rickard Lindberg (47) som head coach i Norges Golfforbund. Lindberg kommer fra tilsvarende stilling i det svenske golfforbundet, og får ansvaret for NGFs elitesatsing Team Norway Golf.

- Jeg har vært så heldig å få jobbe med de norske utøverne det siste året. Forbundet har en filosofi som matcher bra med min egen, og sammen mener jeg vi skal få til mye i årene som kommer, sier Lindberg.

Lindberg starter i stillingen 1. november 2018, og vil kombinere den med sitt eksisterende engasjement for to PGA-spillere.

- Rickard Lindberg er en internasjonal ressurs som vil gi oss et ytterligere løft i arbeidet med å få frem flere norske utøvere på et høyt internasjonalt nivå, sier Idrettssjef Øyvind Rojahn i Norges Golfforbund.

- Bilde av Richard Lindberg: fotobyline SGF/Søderqvist

Om Rickard Lindberg
Rickard Lindberg 47 år, gift og bosatt i Västerås, Sverige. avsluttet nylig sitt engasjement for Sveriges Golfforbund der han har vært ansatt som Head Coach siden 2011. Lindberg har i flere år jobbet med utøvere som Peter Hanson og Jonas Blixt.

Rickard Lindberg
Head Coach Norges Golfforbund
Mobil: +46 70 880 57 50
rickardlindberg71@gmail.com