Fra styret til administrasjonen

Jens-Kristian Hansen ansatt som assisterende generalsekretær i golfforbundet.

Norges Golfforbund (NGF) har ansatt Jens Kristian Hansen (53) som ny assisterende generalsekretær. Hansen er utdannet jurist, og jobber i dag som høgskolelektor ved Politihøgskolen i Bodø, i tillegg til å ha egen advokatpraksis.

I NGF får Hansen blant annet ansvaret for idrettsjuss og forbundets organisasjonsarbeid, oppfølging av styrets beslutninger, samt sikre at NGF spesielt, og golf-Norge generelt, opprettholder høy organisasjonskompetanse. Han vil i tillegg være stedfortredende og sparringspartner til generalsekretær Tor-Anders Hanssen.

- Vi er utrolig glade for å få med oss Jens-Kristian på laget. Hans bakgrunn og erfaring fra klubbarbeid forsterker ytterligere forbundets kompetanse på dette området. Samtidig ser vi at juridiske betraktninger i stadig større grad legges til grunn for viktige beslutninger i idretten. Gjennom seks år som styremedlem har vi lært Jens-Kristian å kjenne som en bunnsolid og kompetent person som vil være med på å løfte forbundsadministrasjonen ytterligere, sier Generalsekretær Tor-Anders Hanssen.

Jens-Kristian Hansen har bred erfaring fra golfen. I tillegg til å være en habil golfer, har han 18 års erfaring som styreleder og styremedlem i Salten Golfklubb, samt i baneselskapet Bodø Golfpark AS. Han har vært styremedlem i Norges Golfforbund siden 2015, et verv han avslutter samtidig som han tiltrer stillingen som assisterende generalsekretær 1. september 2021.

Hansen overtar stillingen etter Rune Hauger som går av med pensjon etter nærmere 20 år i golfforbundet.

Til redaksjonen:

Bilde av Jens-Kristian Hansen: fotobyline NGF

Bildet kan også fås høyoppløst ved å kontakte kommunikasjonssjef.

For mer informasjon:

Tor-Anders Hanssen
Generalsekretær Norges Golfforbund
toranders.hanssen@golfforbundet.no

Jens-Kristian Hansen
Påtroppende assisterende generalsekretær
jens.kristian.hansen@phs.no

Tom Rosenvinge
Kommunikasjonssjef Norges Golfforbund
tom.rosenvinge@golfforbundet.no

Om Norges Golfforbund

Norges Golfforbund (NGF) er det fjerde største særidrettsforbundet i norsk idrett, med rundt 115.000 medlemskap fordelt på 174 golfklubber og 165 golfbaner. Forbundet tilrettelegger for et golftilbud til barn, unge og bredden. I tillegg er NGF ansvarlig for en toppidrettssatsing fordelt på proffsatsingen Team Norway Golf og utvikling av amatørspillere. Forbundet rapporterer til Golftinget som består av representanter fra landets golfklubber. Se www.golfforbundet.no