Endringer i Team Norway

En ut og en inn i Team Norway. Og det spilles internasjonal turneringsgolf i Frankrike, USA og Danmark.

Endringer i Team Norway

Marianne Skarpnord (Moss & Rygge GK) har bestemt seg for å stå utenfor NGFs Team Norway-satsing. Samtidig er Elias Bertheussen (Byneset GK) tilbake på laget etter å ha vært ute i et lite halvår.

• Marianne er en godt etablert og ambisiøs utøver. Den beste løsningen for hennes videre satsing er at hun nå står utenfor Team Norway, sier Head Coach Jon Karlsen.
  • Elias gjør en bra jobb og har allerede vunnet på Nordic League i år, selv om han har vært ute med kyssesyken i vinter. Det blir spennende å se hva han kan få til, sier Karlsen.

Challenge Tour i Frankrike

Ingen god åpning for Eirik Tage Johansen (Stavanger GK) som er eneste norske som spiller Hauts de France Golf Open 15-18.juni. Etter første runde ligger Stavanger-spilleren på 144.plass, 12 slag bak lederen.

Symetra Tour

Marita Engzelius (Oslo GK) spiller Decatur Forsyth Classic i Illinois 16-18.juni.

Nordic League i Danmark

16 norske stilte til start i Tinderbox Charity Challenge som spilles i Danmark denne uka. Bergenseren Vetle Marøy er beste norske på en delt tredjeplass foran siste runde som avsluttes fredag 16.juni. Aksel Olsen (Stavanger GK) og Jarand Arnøy (Fana GK) deler ellevteplassen, syv slag bak teten. Elias Bertheussen (Byneset GK) deler 27.plassen, ytterligere to slag bak.

Øvrige Team Norway-utøvere spiller ikke turnering denne uka.

Til redaksjonen:

For livescoring:

Challenge Tour:

Symetra Tour: http://www.symetratour.com/leaderboard

Nordic Golf League: http://eccotour.org/scores/#/competition/990758/leaderboard

For mer informasjon:

Jon Karlsen
Head Coach Team Norway
jon.karlsen@golfforbundet.no

Tom Rosenvinge
Kommunikasjonssjef Norges Golfforbund
tom.rosenvinge@golfforbundet.no

Om Norges Golfforbund

Norges Golfforbund (NGF) er det fjerde største særidrettsforbundet i norsk idrett, med over 100.000 medlemskap fordelt på 180 golfklubber og 168 golfbaner. Forbundet tilrettelegger for et golftilbud til barn, unge og bredden. I tillegg er NGF ansvarlig for en toppidrettssatsing fordelt på proffsatsingen Team Norway og utvikling av amatørspillere. Forbundet rapporterer til Golftinget som består av representanter fra landets golfklubber. Se www.golfforbundet.no

Om Team Norway

Team Norway er Norges Golfforbunds toppsatsing på profesjonelle utøvere som har som mål å få frem spillere som kvalifiserer seg til Olympiske leker, eller etablerer seg på et høyt internasjonalt nivå. Utøvere på Team Norway får tilgang til golftrenere, fysioterapeut / fysisk trener, mentaltrener og lege. Utøvere kan i tillegg nyte godt av utstyrsavtaler med Abacus og Callaway.

Team Norway har et sportslig opplegg med fokus på treningssamlinger, primært på hovedbasen Mar Menor. I tillegg følges utøvere opp under turnering og individuell trening. Her finner du mer informasjon