Endringer i toppidrettssatsingen

Head Coach Rickard Lindberg slutter i golfforbundet.

Rickard Lindberg avslutter sitt engasjement som Head Coach i golfforbundets elitesatsing Team Norway Golf. Lindberg, som ble engasjert i 2018 med hovedansvar for utvikling av Norges beste golfspillere fra juniorer til profesjonelle, har hatt base i sin hjemby Västerås i Sverige.

- Det har vært tre interessante år i Norges Golfforbund, men jeg ser at det blir utfordrende å følge opp utøvere i alle aldersklasser tilstrekkelig fra Västerås der jeg har min familie. Spesielt utfordrende har det vært under Corona-epidemien, sier Lindberg som nå vil fokusere på sin trenerrolle for utøvere på de internasjonale tourene og sitt engasjement i ishockeyklubben i Västerås.

- Jeg takker Rickard Lindberg for den innsatsen han har gjort for Golf-Norge, og ønsker han lykke til videre. Vi har mange gode ressurser i forbundet, og Richards arbeidsoppgaver vil bli fordelt og ivaretatt av de øvrig trenere og støtteapparat i Team Norway Golf, sier generalsekretær Tor-Anders Hanssen.

Lindberg avslutter sitt engasjement fra og med 1. september 2021.

Bilde til teksten kan lastes ned HER. Bildebruk krediteres norskgolf.no

For pressemeldinger fra NGF: http://www.golfforbundet.no/presse/pressemeldinger

Tor-Anders Hanssen
Generalsekretær Norges Golfforbund
toranders.hanssen@golfforbundet.no

Rickard Lindberg
Mobil: +46 70 880 57 50
rickard.lindberg@golfforbundet.no

Egil Hatling
President Norges Golfforbund
egil.hatling@golfforbundet.no

Norges Golfforbund (NGF) er det fjerde største særidrettsforbundet i norsk idrett, med rundt 125.000 medlemskap fordelt på 174 golfklubber og 165 golfbaner. Forbundet tilrettelegger for et golftilbud til barn, unge og bredden. I tillegg er NGF ansvarlig for en toppidrettssatsing fordelt på proffsatsingen Team Norway Golf, samt utvikling av amatørspillere. Forbundet rapporterer til Golftinget som består av representanter fra landets golfklubber. Se www.golfforbundet.no

Om Team Norway Golf
Team Norway Golf er Norges Golfforbunds toppidrettssatsing med mål om å utvikle regionale elitemiljøer, samt gjøre utøvere i stand til å etablerer seg på et høyt internasjonalt nivå tilsvarende topp 250 på verdensrankinger. Utøvere som tar del i Team Norway Golf får tilgang til NGFs støtteapparat bestående av coacher, fysioterapeut/fysisk trener og lege. Utøvere mottar også støtte til treningssamlinger og turneringer i tillegg til å nyte godt av utstyrsavtaler med samarbeidspartnere.