Eksplosiv medlemsvekst og OL-golf

Norges Golfforbund inviterer media til en en-til-en samtale.

15. juni passerte samlet medlemstall i golfklubber tilknyttet Norges Golfforbund (NGF) 118.000. Det er en økning på over 6.000 medlemskap siden nyttår. Status etter 2020 sesongen var en medlemsvekst på 16% samtidig som antall bestilte runder på norske golfbaner økte med 92% sammenlignet med 2019-sesongen.

Det nærmer seg OL i Tokyo der golf igjen står på programmet. Norge kan få med maksimalt fire utøvere, to damer og to herrer, i det startfeltet som teller 60 i hver klasse. Men før norske utøvere kan slå ut må de gjennom et kvalifiseringssystem som avhenger av verdensranking, innstilling fra NGF, og uttak fra Olympiatoppen.

NGF inviterer derfor redaksjoner som ønsker lære mer om OL og den eksplosive veksten i Golf-Norge til en samtale. Fra NGF stiller president/generalsekretær, kommunikasjonssjef, samt en utøver.

Interesserte redaksjoner kan ta kontakt med kommunikasjonssjef for nærmere avtale av tidspunkt.

tom.gundersen@golfforbundet.no

Norges Golfforbund (NGF) er det fjerde største særidrettsforbundet i norsk idrett, med over 118.000 medlemskap fordelt på 174 golfklubber og 165 golfbaner. Forbundet tilrettelegger for et golftilbud til barn, unge og bredden. I tillegg er NGF ansvarlig for en toppidrettssatsing fordelt på proffsatsingen Team Norway Golf, samt utviklingen av amatørspillere. Forbundet rapporterer til Golftinget som består av representanter fra landets golfklubber. Se www.golfforbundet.no