Egil Hatling gjenvalgt som president i golfforbundet

- Tror på fortsatt vekst i Golf-Norge

(Kløfta, 21.november 2021) Golftinget gjenvalgte søndag Egil Hatling som president for Norges Golfforbund. Hatling tar dermed fatt på sin andre periode som øverste valgte leder for Golf-Norge.

Egil Hatling (53) er advokat/partner i advokatfirma DLA Piper. Han har i mange år hatt tillitsverv i idretten, blant annet som styreleder i SFK Lyn og som trener for yngre landslag i tennis. Han har vært medlem i Oslo Golfklubb siden 1990 og har tidligere sittet i NGFs lovutvalg.

- Vi skal følge stallordren som Golf-Norge har gitt oss. Vi tar med oss signalene fra klubbene og lover å jobbe beinhardt for å fortsette rekrutteringen, ivareta de 127 000 medlemmene, tilrettelegge for nye internasjonale toppgolfere, samt bedre golfens rammebetingelser, sier Hatling.

Det nye styret i Norges Golfforbund består av følgende:
President:         Egil Hatling, Oslo GK (gjenvalg)
Visepresident: Oddrun Skår, Gamle Fredrikstad GK (gjenvalg, ny posisjon)
Styremedlem: Gabrielle Drageset, Gjersjøen GK (ny)
Styremedlem: Katrine Eide, Stavanger GK (gjenvalg)
Styremedlem: Marius Boland Haugen, Haga GK (ny)
Styremedlem: Øyvind Krag Ingul, Byneset GK (ny)
Styremedlem: Hasse Iwarsson, Miklagard GK (gjenvalg)
Styremedlem: Gro Mjellem, Losby GK (gjenvalg, ny posisjon)

Et syttitalls klubber deltok på Golftinget 21.november som ble avholdt på Lily Country Club utenfor Kløfta.

Til redaksjonen:

• Foto kan fritt benyttes tilknyttet saken mot kreditering norskgolf.no
  • For høyoppløst bilde, ta kontakt med kommunikasjonssjef.

Egil Hatling
President Norges Golfforbund
egil.hatling@golfforbundet.no

Norges Golfforbund (NGF) er det fjerde største særidrettsforbundet i norsk idrett, med rundt 127.000 medlemskap fordelt på 178 golfklubber og 165 golfbaner. NGF rapporterer til Golftinget som består av representanter fra landets tilsluttede golfklubber. NGFs oppgave er å følge opp Golftingets beslutninger, tilrettelegge for golfklubbenes aktivitet og bedre Golf-Norges rammebetingelser. I tillegg er NGF ansvarlig for toppidrettssatsingen Team Norway Golf og et landsdekkende turneringstilbud. Se www.golfforbundet.no

Om Golftinget

Golftinget er NGFs høyeste myndighet og avholdes annethvert år i siste halvdel av november. Alle golfklubber tilsluttet NGF har stemmerett etter fordelingen én representant for klubber til og med 300 medlemskap, to representanter for klubber med mellom 300 og 800 medlemskap, og tre representanter for klubber over 800 medlemmer. I tillegg har NGFs styre stemmerett. Golftinget velger et styre som er høyeste myndighet i perioden mellom to Golfting. På Golftinget velges også kontrollutvalg, revisor, valgkomité og lovutvalg som alle rapporterer til Golftinget.