Avlyser Srixon Tour på Sola og Stavanger

Vinter-Norge gjør at sesongåpningen av Srixon Tour må avlyses, selv i Rogaland.

Srixon Tours åpningshelg på Sola GK og Stavanger GK 29.-30. april må avlyses grunnet forholdene.

- Utrolig trist for alle involverte parter, det være seg utøvere og arrangører. Vi har hatt en vinter som vi ikke har sett maken til på mange år. Det påvirker dessverre golfsesongen både for eliteutøvere og for hobbygolfere, sier Idrettssjef Øyvind Rojahn i Norges Golfforbund.

Per tid har det ikke lykkes NGF å finne alternativer for åpningshelgen. Hvorvidt turneringen blir satt opp på et senere tidspunkt er for tidlig å si noe om.

- Vi ønsker å gjennomføre et så komplett turneringstilbud som mulig. Hva som blir mulig i 2018 er det imidlertid for tidlig å si noe om nå, men vi jobber med saken, sier Rojahn.

Øyvind Rojahn
Idrettssjef Norges Golfforbund
E-post: oyvind.rojahn@golfforbundet.no

Norges Golfforbund (NGF) er det fjerde største særidrettsforbundet i norsk idrett, med rundt 100.000 medlemskap fordelt på 180 golfklubber og 168 golfbaner. Forbundet tilrettelegger for et golftilbud til barn, unge og bredden. I tillegg er NGF ansvarlig for en toppidrettssatsing fordelt på proffsatsingen Team Norway og utvikling av amatørspillere. Forbundet rapporterer til Golftinget som består av representanter fra landets golfklubber. Se www.golfforbundet.no