Kurssteder 2024:

(NB! ukedager)

17.-18. september
(NB! ukedager)

Hafjell GK (Ungdomsdriven) NA 13.-15. august (NB! ukedager)

Samling 1: Fredag kl. 11.00- 20.00. Lørdag kl. 09.00.-19.00. Søndag kl. 09.00.-17.30.

Samling 2: Lørdag kl. 09.00-19.00. Søndag kl. 09.00-17.00.

Elverum golfklubb:
Samling 1: Mandag 11:00 - 20.00. Tirsdag: 09:00 -19:00. Onsdag kl 09:00 -17:30

Samling 2: Tirsdag kl 09:00 - 19:00. Onsdag kl. 09:00 - 17:00.

Webinar:
Vi vil gjerne informere om at det vil bli avholdt et informasjonswebinar angående årets gjennomføring den 27. februar klokken 20.00. Dette webinaret er åpent for både klubber og interesserte, samt påmeldte deltakere. Vi ser frem til å dele viktig informasjon og svare på eventuelle spørsmål.

E-LÆRING FRA NIF OG DELTAKERMAPPEN:
(NB! Opprett bruker og logg deg inn i deltakermappen så fort som mulig).

Som en obligatorisk del av Trener 1-utdanningen kreves det at deltakerne gjennomfører og består modulene Sportslig plan, Regelkurs level 1, Trenerrollen, Aldersrelatert trening, Barneidrettens verdigrunnlag og Trenerattesten. Disse modulene, samt bekreftet gjennomført praksis, må være fullført og bestått innen uke 37

For å kunne ta denne e- læringen må du gjøre følgende:

Klikk deg inn på: https://ekurs.nif.no/

Klikk deg så videre ved å logge inn på høyre side. (Har du allerede en bruker gå til del 2.)

Del 1: Registrer ny bruker på Min idrett. (Hopp over dette om du allerede er registrert på Min idrett.)

Følg instruksjonene for opprettelse tilgang og ny bruker som ligger her: https://itinfo.nif.no/Min_idrett_brukerveiledning#Ny_Bruker

Del 2: Få tilgang til kurs etter at du har opprettet bruker på Min idrett.

1. Gå til https://ekurs.nif.no/
  2. Trykk på "Logg inn" (høyre på siden).
  3. Oppgi brukernavn og passord for Min idrett.
  4. Når du nå er innlogget trykker du på Særforbund (ligger i toppmenyen).
  5. Scroll ned og klikk på Norges Golfforbund.
  6. Klikk så Trenerutdanning.
  7. Klikk så på Trener 1.
  8. Klikk så deretter på Trener 1 deltakermappe 2024 og skriv inn nøkkel T1Golf2024.
  9. Du er nå inne i deltakermappen og skal se alle arbeidskrav for å få bestått Trener 1 2024.
  10. Klikk Trenerrollen og du er inne i modulen. (les, svar på spørsmålene underveis og etter modulen).
  11. Gjenta punkt 9, men velg Barneidrettens verdigrunnlag i stedet for Trenerrollen.
  12. Gjenta punkt 10, men velg Aldersrelatert trening 1 i stedet for Barneidrettens verdigrunnlag.
  13. Gjenta punkt 10, men velg Sportslig Plan.

I deltakermappen vil du underveis se din status på alle arbeidskrav knyttet til Trener 1. Selve kurset vil bli godkjent når alle aktiviteter er gjennomført med en score på minst 80 %. Når du har gjennomført kursene kan du hente ut kursbevisene for hver enkel modul. I forbindelse med innlevering av oversikt på obligatorisk praksis skal skjema for dette lastes opp i deltakermappen (klikk på arbeidskravet og last opp det ferdig signerte praksisskjemaet innen uke 37).

ARBEIDSKRAV:

• Deltagermappen 2024
    • Alle må ha logget inn i deltagermappen 2024 – se vedlegg  (kopi av tidligere tilsendt info og ligger også i kompendiet)
  • Øvelsesbanken: Opprett bruker med klubbtilhørlighet innen første samling.
  • Oppmøte
    • Krav til oppmøte på samlinger er minimum 80 %
  • Praksis
    • 45 timer praksis, (80% aktivitet 20 % planlegging og evaluering).  Må være attestert av klubb/trener - Rapporteres inn på vedlagte skjema og lastes opp i deltakermappen (skjema finnes også i Deltagermappen 2024).
  • E-læring
    • Modulene Trenerrollen, barneidrettens verdigrunnlag, aldersrelatert trening 1 og Sportslig plan, Regelkurs level 1 (alle disse finner du i deltagermappen.) For at disse skal bli godkjent må du svare minimum 80 % korrekt på spørsmålene. (Hvis du får skrevet ut kursbevis er modulen godkjent).
      NB! Regelkurs level 1 må diplom lastes opp i deltakermappen og der er kravet 60% bestått.
  • Trenerattestene
    • Tre korte moduler som alle trenere i norsk idrett må ha. En for barn, en for ungdom og en for voksen. Trenerattesten (idrettsforbundet.no) - de må være bestått og lastet opp i deltakermappen via din Idretts cv som du finner på min idrett og din profil. (gjennomført og bestått).
  • Kunnskapsprøven
    • Denne blir først mulig når alle arbeidskrav er bestått og gjennomført.
  • Samlet vurdering og bestått
    • Gjennomføres av NGF når alle arbeidskrav er gjennomført. Denne oppgaven vil bli utført samlet jevnlig frem mot endelige frister.
  • Diplom
    • Diplomet henter dere selv ut i deltakermappen når samlet vurdering og bestått er huket av NGF. (det blir ikke sendt ut noen diplomer med den ligger klar for ned lasting så snart alle arbeidskrav er gjennomført).
    • Vi anbefaler at dere laster ned diplomet og oversender det til deres kontaktperson /klubb slik at de vet dere har fullført og bestått.
Svein Erik Hansen

Trenerutvikler